Intrebari si Tutoriale: Backup
Transferul manual a unui cont
Adaugat de Madalina Chince on 06 July 2016 02:20 PM

***NOTA*** Trebuie specificat ca transferul se poate efectua DOAR daca se setaza acelasi user de cPanel, asemenea fostului provider de hosting. Daca userul pe serverul anterior a fost exempl1, la fel si la noi pe server trebuie sa fie exempl1.

***NOTA*** In cazul in  care  se  detine un Full Backup de Cpanel  atunci  se  va  sari peste  primii 3 pasii., deoarece in  arhiva de cPanel exista  deja  aceste  fisiere.

1) Login in contul actual al clientului (de la vechea gazduire).

2) Dupa fiecare caz in parte se va efectua o arhivare (.tar.gz) a folderelor relevante (public_html, mail, FOLDERUL etc, FTP, etc.). Aceste arhive se vor genera din /home/username.

3) Se face export la bazele de date din phpMyAdmin. Se selecteaza baza de date din partea stanga a panoului de administrare (phpMyAdmin), dupa ce a fost selectata baza de date se da EXPORT si optiuniile care sunt raman neschimbate (Export Method: Quick, Format: SQL) click GO. Daca sunt mai multe baze de date se repeta pasii pentru fiecare baza de date .

4) Se downloadeaza arhivele generate si baza/bazele de date local.

5) Dupa ce au fost descarcate local, se face logarea in cPanel la noi pe servere. Dupa logare accesare File Manager -> Se sterg folderele care urmeaza sa fie dezarhivate(public_hmtl,mail, etc.), dupa ce au fost sterse folderele mentionate anterior se urca arhivele de pe serverul unde a avut hosting-ul pe serverul actual si baza de date EXPORTATA. (de verificat daca marimea arhivelor urcate pe serverle noastre corespund cu cele generate).

6) In urma dezarhivarii va trebui creat userul si baza de date din “MySQL Databases” (acestea trebuiesc create exact la fel ca si pe celalalt server). Dupa ce a fost creat user-ul si baza de date se adauga toate privilegiile user-ului “Add a User to a Database” -> click Add -> Se bifeaza "ALL PRIVILEGES” - > click Make Changes. In urma adaugarii privilegiilor se acceseaza – phpMyAdmin – selectam baza de date si apois se va selecta optiunea de IMPORT la baza/bazele de date salvate anterior.

7) Pentru transferul casutelor de email va trebui sa efectuati urmatorii pasi:
***NOTA***Alternativ casutele de mail pot fi create si manual din sectiunea "Email Accounts".

a) Login in contul actual al clientului (cel de pe serverele noastre).

b) Se merge la optiunea Import Email Accounts and Forwarders. 
Transfer Manual al contului
Dupa care se downloadeaza fisierul CSV, pentru acest aspect trebuie se selecteaza optiunea “Do you need help to set up a CSV file or Excel file that you wish to import?”, salvarea fisierului se face in format .csv
Transfer manual al contului

c) Se complecteaza in fisierul salvat (format csv.) adresele de email, parolele si spatiu necesar. (adresele de email si parolele trebuie sa fie acelas ca si la vechea gazduire), dupa care se salveaza fisierul. Trebuie specificat ca parolele casutelor de mail trebuie sa fie de un strength de minim 70%.

d) Mai departe tot din cPanel-ul de pe servele noastre, se merge la optiunea Import Email Accounts and Forwarders si la Step 2(Pasul 2) se incarca fisierul in format .csv, care a fost descarcat si modificat la pasul anterior.
.Transfer manual in cont

La step 3(pasul 3) ar fi indicat sa ramana bifata optiunea Comma (,), si sa aveti bifata si optiunea "Treat the first row as column headers", dupa care se da Next.
Transfer Manual a unui cont
Verificati la Step 1(Pasul 1) adresele de email, parolele setate si spatiu alocat pentru fiecare casuta de email.
Transferul manual a unui cont
La Step2 (Pasul 2) se selecteaza domeniul pentru care se doreste import apoi se apasa Next si Finish,
odata cu finalizarea acestor pasi au fost create aceleasi casute de mail ca si la vechea gazduire.
Transfer manual a unui cont

e) Ultimul pas este copierea continutului folderului mail (salvat local de la vechea gazduire). Se intra in File Manger, se selecteaza folderul mail si se urca arhiva (de preferat .tar) de email, dupa care se extrage in folderul mail (nu se sterge nimica din folderul mail de pe serverele noastre, odata cu dezarhivarea acestea se vor inlocui corespunzator).

f) Dupa efectuarea acestor pasi se poate verifica din sectiunea "Email Accounts" prin acesarea casutei de email dorite (Access Webmail).

7) Dupa ce au fost efectuati toti pasii va trebui sa verificat daca site-ul functioneaza corespunzator de pe serverele noastre. Putem verifica prin intermediul hosts. Pentru crearea unui hosts local va puteti folosi de urmatorul tutorial.

 

(0 voturi)
Acest articol a fost de ajutor
Acest articol nu a fost de ajutor

Comentarii (0)